CHIA BREAKFAST JAR

chia breakfast jar

Chia pudding has been my top breakfast for quite long time. It is so easy to make and you can make so many variations. Moreover, it can be prepared in advance so if you do not have time to eat breakfast at home in the morning – take it away in a jar.

What else do you need to be convinced to try it?!😉

Most of the time, I top that deliciousness with coconut yoghurt but that time I did not have any at home.

Makes 1 portions.

INGREDIENTS:

  • chia pudding (made in advance – recipe: 3 TBS chia seeds + 1 cup nut mylk; place seeds and mylk in medium size jar, stir well and leave for next 10 minutes. Repeat stirring two times more and then place overnight in the fridge)
  • 1 large handful of berries (I used strawberries, blueberries and blackberries)
  • pinch of stevia (optional)
  • cinnamon for sprinkling
  • 2 TBS toasted coconut flakes
  • coconut yoghurt (optional)

METHOD:

Wash and blend all berries.

Transfer chia pudding to a bowl or leave in a jar, add stevia (if using) and stir well. Then add some toasted coconut flakes and top up with berry mixture. Sprinkle with cinnamon and more coconut flakes.

You can also add coconut yoghurt if using.

Enjoy your breakfast!

 

in Polish:

Przepis na 1 porcje.

SKŁADNIKI:

  • chia pudding (zrobiony wcześniej – przepis: 3 łyżki stołowe nasion chia + 1 szklanka mleka roślinnego; dobrze wymieszać nasiona z mlekiem w średniej wielkości słoiku, pozostawić na 10 minut. Wymieszać jeszcze dwa razy, a następnie umieścić zamknięty słoik w lodówce na noc)
  • 1 duża garść owoców jagodowych (użyłam truskawek, jagód i jeżyn)
  • szczypta stewii (opcjonalnie)
  • cynamon
  • 2 łyżki stołowe uprażonych płatków kokosowych
  • jogurt z mleka kokosowego (opcjonalnie)

WYKONANIE:

Umyć i zblendować wszystkie owoce jagodowe.

Przełożyć chia pudding do miseczki lub pozostawić w słoiku, dodać stewię (jeśli używamy) i dobrze wymieszać.  Dodać łyżkę uprażonych płatków kokosowych a następnie owocowy sos. Posypać cynamonem i resztą płatków kokosowych.

Można również dodać jogurt kokosowy – jeśli używamy.

Pyszne śniadanie!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s